December 31, 2009

Engaged


hari nie, hari terakhir untuk kelas minggu nie. hari nie, hari terakhir untuk tahun nie. hari nie, timbul pula masalah untuk tahun depan. aishhh~ masalah nie datang tak kira tahun pun kan?

aku tak tau nak mulakan macam mana. tapi, aku betul betul serabut. bila bab cinta, otak pun boleh jadi gila. aigoo~

sejujur-jujurnya I nak cakap,

kita kawan je la dulu. kalau dah jodoh, tak kan ke mana. mungkin semalam u ajak i bertunang, benda nie tak boleh nak main terjah. bila i tanya macam mana dengan family u, u cakap "tu semua tak ada masalah lah". esok lusa u juga yang akan menyesal. tak kan kerana i, u nak abaikan perasaan damily u. u masih belum jumpa ramai orang, dunia luar. lepas u kerja, mungkin u akan jumpa perempuan yang lebih baik dari i. percaya lah, masa boleh mengubah segalanya.

sekarang, baru u tau menghargai seseorang kan? u menyesal. tapi bagi i, itu semua dah tak berguna. penyesalan u, maaf u, ampun u, semuanya tidak boleh mengubah pendirian i.

kenapa sekarang baru u cari i?

kenapa sekarang u perlu kan i?

i bukan perempuan sempurna di mata mana-mana mak mertua pun. i bukan seperti perempuan melayu yang lemah lembut, yang berpelajaran tinggi, yang tau serba serbi seperti perempuan yang u pernah cerita kelebihan dia dekat i sedangkan masa tu i nie gf u. u tak rasa kan apa yang i rasa masa tu?

sekarang nie, apa yang u rasa bila kita langsung tak contact? rindu gila-gila kan? sampai menangis u call i cakap u rindu i. perasaan tu la yang i tanggung masa i dengan u yang 24/7 asyik busy. kalau memang 24/7 tu u busy dengan assignment or whatsoever tu i tak kesah. tapi masalahnya u sendiri cakap u sengaja mem'busy'kan diri sebab u bosan dengan i. tapi kenapa u nak balik dekat i yang membosankan nie?

u cuma tau meluahkan apa yang u rasa dengan menyakiti hati i. u abaikan i. u langsung tak appreciate pengorbanan i dekat u. cuba la lepas nie u cari gf, busy dengan assignment, tapi sanggup meredah malam, keluar masuk 6 tol semata untuk hantarkan makanan dekat u. ada? kalau ada bagitau dekat i. memang u tak minta i buat semua tu, tapi i ikhlas. sebab i risau kalau u tak makan lagi. dalam drama percintaan kita tu, i rasa i lah watak lelaki a.k.a hero yang sangat-sangat concern dekat heroinnya.

esok dah tahun baru. u mulakan lah chapter baru dalam hidup u. jangan terlalu mendesak i untuk kembali dengan u. walau u menangis air mata darah sekali pun, i tetap akan mempertimbangkan baik buruk nya kalau i hidup dengan u. kalau sekarang u kata u sanggup korbankan apa saja, i rasa itu semua dah tak perlu. itu semua dah terlambat.

i belum buang u sepenuhnya dalam hidup i. gambar kita masih ada dalam simpanan i. sebab i anggap u kawan, so i simpan lagi untuk di jadikan kenangan. kalau betul i nak buang u dalam hidup i, i tak save gambar kita semua dalam laptop i yang dah rosak tu.
u kata u nak bunuh diri kalau tak dapat i balik. i rasa u nie psycho. i jadi takut dengan u. i rasa kita semakin jauh bila u buat macam nie. mendesak. merayu. i tak perlukan semua tu. i dah biarkan semua kisah silam itu menjadi kenangan.


* p/s: sila tinggalkan maklumat bagaimana cara anda nak bunuh diri & di mana lokasinya sebab polis akan cari orang yang last si mati itu contact.

** fikir iman, jangan ikutkan perasaan.

4 comments:

Anonymous said...

sabarlah wie. lelaki selalu macam tu. fikir tak panjang. masa nak jaga macam emas. dah tak nak buang macam sampah. lepas tu bila nak balik, kita yang dia buat macam sampah tu pun sanggup nak juga.

manusia macam tu selalunya susah nak bahagia. satu hari nanti bila terkena dekat diri sendiri baru diorang tahu.

tahun baru perlu ada azam baru. good luck babe!

kupu-kupu_cinta said...

ouh dear. kes lbh kurng.. lelaki kata kte membosankan dye... erm. ntah larh.

Cik Siti Hajar said...

nice luahan wie...
tabahkan diri ye..
wie kan kuat orgnye..
bile depan mate..mmg kite selalu tak hargai..
tapi bile hilang..baru terasa kesannya..
=]

durianjawa said...

wie..kes ang sama ngn kes aku la..
aku pon mcm tu jugak..
dlu beria ia nak bunuh diri what so on..
last last tu haaa..
ade tercegat kat bangi..
hurmm..
jgn tepedaya dengan pujuk rayu lelaki..
aku bercakap pakai pengalaman..bkn pakai kepala lutut..


pasal brader 'f' tu..biarkan dia cari lain wie..
dia dah dump ko banyak kali kan?
aku tak sanggup tgok ko jadi mcm kuli batak ke ape..
ko deserve seorang lelaki untuk bersandar..bkn disandarkan..
carilah lelaki yang boleh dibuat laki..bkn buat penyedap je..
pendek kata, jangan berpatah balik..pandang kedepan..ramai jejaka lain yang menunggu wie..
aku tak kisah kalau brader 'f' nak kecam aku plak pas ni..aku xkisah demi kwn aku yang bernama nur afeeqa ramlee..

syg ko wie..
muah~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...