January 28, 2009

Ibu serik pergi IKEA..hahaha!!!

Yeah! Aku rasa aku da buat keputusan yang betol. 1 malam aku fikirkan dan berkira-kira antara family, kawan atau sukan. Finally, family aku menjadi keutamaan. Sebabnya??? Si bongsai aku tu ikut sekali. Tapi kecewa sungguh hati aku sebab ibu cakap dia sayang kakak rai dia lebih dari aku. Dia sayang aku sikit je. Semua sikit2 dia cakap. Sebabnya??? Aku selalu cubit dan pukul dia. Hahaha!!! Padan muka kau. Dah kau tu gatal sangat tangannya. Tangan aku pun laju la bersilat.

Thankz a lot to mama(miera) n shai yang mengorbankan waktu class utk hantar aku kat tol Nilai. Last2 korang pon tak gie class gak an. Lalala~ ;p. Lepas ayah meeting kat Hotel Cristal Crown, kitorang pergi isi perut dekat kawasan Damansara. Pemancu pelancong kitorang tak lain tak bukan, Haziq. Abg mie n rai ikot jew. Sedap jugak lar. Kalau tak makan kat sini ibu nak makan kat Kampung Baru. Ibu dah terpikat dengan masakan kat situ tapi jauh la Damansara dgn Kg. Baru tuh. Haziq syorkan kitorang utk pergi IKEA. Dalam otak aku pon dah menyenaraikan barang2 yang aku nak beli.

Selepas tunjuk jalan sampai ke IKEA, mereka pon balik semula ke rumah. Adik pulak cam borink. Ibu ckp dgn adik yang dia first time datang sini. Excited taw nak belanja kat sini. Banyak barang2 yg best tp barang yg aku nak tuh takde. Hampeh je. Kitorang round la 1 IKEA. Perjalanan yg sungguh pjg sampai adik mengeluh nak duduk. Memang penat gila. Lepas je keluar dari counter bayaran, aku teperasan orang yang seakan2 aku kenal. Betul lar. Dia ialah Kimmie. Tak sangka jumpa dia kat situ. Lepas da kenalkan dengan ibu n bertanya khabar, aku pon minta diri untuk mengejar ayh n adik yg da jauh di depan. Pening kepala juga nak cari tempat parking. Sampai kena tanya ngn pak guard. Hihi.

Masuk je dalam van ibu cakap dia serik nak pergi lagi. Orang ramai sgt. Pening kepala. Si kecik tuh pulak ajak makan pizza hut sebab ayh da janji dengan dia. Aku ckp dgn dia yg kita kena boikot pizza hut sebab nanti dia menyumbang kat Israel. Then aku syorkan kat adik aku supaya makan pizza yg dibuat secara tradisional kat college food court aku tuh. Dia pon setuju. Lastly, aku happy sangat dapat jalan2 dengan family aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...