June 27, 2011

yang di ketahui Tuhan

assalamualaikum.

baru sejam yang lepas, kawan aku, mencurahkan rasa pada aku.
rasa serabut yang melanda jiwa.
pasal report, study, life, money. 
aku faham apa yang dia rasa.
sebab aku pun kadang-kadang rasa macam tu juga.
hidup ni, kalau jiwa tak kental, dah lama jadi penghuni hospital Tampoi.
lagi-lagi bila kau dah berdepan dengan masalah sedia ada, dan,
untuk menyedapkan kehidupan sehari-hari,
orang sekeliling menjadi penambah perisa untuk menjadikan hidup ini lebih mencabar.
"wow! i sukakan cabaran. baru hidup tak bosan."
ya. kalau dah hari-hari macam tu, bertubi-tubi, tak ke palat namanya tu?

kawan,
aku tahu hidup ini susah.
tapi, jangan sesekali mengalah.
Tuhan Maha Mengetahui.
dan Dia tahu apa yang di rancangkan-Nya untuk kita.

berdoa-lah .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...