August 01, 2011

5 dekad



pertama kali saya nampak dan kenal jejaka ini, ketika saya baru di lahirkan. 21 tahun 10 bulan yang lepas. kulit masih tegang. panas dalam badan masih kuat membara. sebab ketika itu, dia mungkin berumur 26 tahun. dia Ayah saya. ya! masa itu penglihatan masih kabur. tapi dia cakap, "ini Ayah. fifi, ini Ayah." cerdik dan pandai tak aku bila mana baru berusia satu hari sudah faham maksud kata-kata ayah aku itu? Astaga. bulan puasa ni. tak baik menipu. itu semua rekaan semata.

dan hari ini, 1 August 2011 bersamaan 1 Ramadhan 1432 Hijrah, usianya genap mencecah 50 tahun.
yeayyyy!!! tahniah Ayah, tahniah. hehe.

wie doakan semoga Ayah panjang umur, di permudahkan segala galanya di dunia & di akhirat, dan di murahkan rezeki supaya kita sama-sama dapat merasa rezeki ayah itu. hehe. dan yang penting, sentiasa nampak muda. hehe. muka muda, tangan memang dah nampak kedut sikit lah. tak dapeq den nak nolong. hehe.

akhir sekali, terima lah lagu birthday dari anak mu, Wiwie.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...