September 30, 2010

9 bulan di kendung, sayangnya bawa ke mati

suhu di dalam kedai aku dah mencecah -0. sejuk dia boleh buat gigi taring aku ada ais. keadaan suhu ini memaksa aku untuk selalu ke tandas tanpa membayar RM0.30 . motif tak nak bayar? sebab memang tak perlu bayar. noktah.

lepas aku keluar tandas, orang di tandas sebelah pun keluar. tapi cuma anak lelaki dia saja. umurnya mungkin dalam lingkungan 8 - 9 tahun. 

ibu: "berdiri dekat luar pintu ni. kaki depan sikit, nanti ibu tak nampak. jangan pergi mana-mana, nanti kena culik."
anak: mengangguk sambil senang diri di depan pintu.
ibu: "ali(bukan nama sebenar), berdiri je depan pintu tu, ok?
anak: "ok." 

mungkin ibu ini fobia dengan kes-kes kehilangan budak yang tak di temui & kalau iya pun jumpa, dah meninggal atau di bunuh dengan kejam. manusia zaman sekarang memang zalim. cuba letakkan diri itu sebagai ibu yang memboyot selama 9 bulan, sentiasa berasa loya dan kerap muntah, sakit pinggang, kaki bengkak, bertarung nyawa semasa melahirkan anak. 

mereka itu tidak merasa seperti ibu-ibu mengandung ini merasa, sebab itu mereka tidak berperikemanusiaan. aku pun tak pernah merasai semua itu, tapi aku boleh bayangkan. agak takut & kecut. 6 bulan nikah pun belum tentu dah ready nak biarkan sperma suami aku berenang-renang mencari ovum aku. zzzzzz.

4 comments:

nas said...

taw xper...sape ibu yang tak mau anaknya kene culik ataupun dilarikan oleh orang....mesti la sayang kan??? penat2 mengandung,then tak sampai anaknya dewasa,hilang begitu sahaja...isk3...
eh,ayat yang last xbleh blah :P

cEro said...

setuju sgt...
smpaikan ibubapa merasa tak secure di mana-mana saja...
sedih keadaan camni..

♥farra♥ said...

eceh2..............

Afeeqa said...

nas: haha. ayat mu seperti ibu2. tapi yela, klo manusia yg ada hati perut & rasa mcm mana perit jerih ibu semasa mengandung, dia xkan culik ank org lain.

cero: tau xpe. sedangkan kita yg belum ada ank pun risau klo ada budak kecik jln sorg2.

farra: cewah2. haha. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...