January 28, 2011

Kota Pontianak

masa aku masuk bilik ibu & ayah, aku ternampak benda ni atas meja solek. 




woo! kota pontianak?! aku belek benda alah ni, mana lah tau kalau-kalau ada pontianak jadi simbol benda alah ni ke. tadi tak ada. sebab kalau ada, ibu kata dia tak akan letak dalam bilik dia.

monumen di atas merupakan Tugu Khatulistiwa yang di bangunkan pada tempat yang tepat di lalui garis lintang khatulistiwa itu. 

di namakan Kota Pontianak kerana ianya di lalui sungai yang terpanjang di Indonesia iaitu Sungai Kapuas yang dikatakan banyak pontianak. itu cerita dongeng mereka, katanya lah.

masa aku nak Google gambar Kota Pontianak, aku rasa takut. sebab aku takut gambar Pontianak yang keluar dulu. siap tutup muka ni. nasib aku baik, sebab banyak gambar Tugu Khatulistiwa. untuk page yang ke berapa tah, nasib aku tak baik. sebab gambar Pontianak dah keluar. aishhh.

semua info di atas aku dapat dari Wikipedia. aishhh.
wikit! wikit! aishhh.

*masih menyesal sebab ternampak gambar pontianak.

5 comments:

Izzaty Hamir said...

hehe . takleh td0w mlm laa pasni k.wie .

Izzaty Hamir said...

hehe . takleh td0w mlm la k.wie .

Afeeqa said...

hahaha! ehem! boleh je. sbb cpt2 tutup ms dh nmpk tuu. hehe. :P

♥e'in♥ said...

haha.. 1st time kot dgr name nie..

Afeeqa said...

aku pon. menakutkan. :-/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...