April 14, 2010

puisi pertama

i dapat puisi ni tahun 2007. dan sekarang, penulis dah pun berkahwin. maafkan saya IL sebab tak dapat nak terima cinta awak masa tu. mungkin sebab kita di negara yang berbeza. semua yang berlaku ada hikmahnya. saya doakan semoga jualan hasil penulisan buku awak sangat laris di sana ya. terima kasih untuk puisi ini. sampai ketemu. :)


BIRU

For: afee

Walau kesunyian dan mimpi jadi batas

Aku terus menggapai langit biru

Dan ceburkan jiwa dalam biru laut

Hingga kutemui kilau bintang biru

Yang pancarkan cahaya megah

Sebagai karya mulia maha

Tapi

Terlalu indah diimpikan sang pemuja

Yang tengadah menatap langit

Dengan setetes harap

‘tuk jauh melangkah menginjak kahyangan

Dan meninggalkan jejak tapak hina

Malaikat pun ‘kan menolak dengan mimpi biru ini

I L

14 comments:

FiSaU said...

best best :)

joegrimjow said...

like this

Afeeqa said...

fisau- sangat precious. :)

joe- i like this too. :)

♥farra♥ said...

hahaha.. wie.. ko pnh nk sangkut gn mamat indon ke?? huhu..

Afeeqa said...

hehe. no komen ye syg. ;p

~LoVE PiNk~ said...

peewwiitttt!!

ixwan omar. said...

perh!

Afeeqa said...

ekyn- woot~ woot~ ;)

ixwan- phew~

♥farra♥ said...

lau no komen 2.. mknenye tol laa 2.. haha..

Afeeqa said...

kahkahkah!!! nanti aku cerita ye. ;p

♥farra♥ said...

ok2... cpt ckit ea.. aq dh xthn nk tunggu nie.. haha!

Afeeqa said...

hahaha. yes bos ! tggu la lg bebrape bulan yer. ;p

♥farra♥ said...

huh.. b'janggot le aq nk tunggu..

Afeeqa said...

haah. mmg nk tggu smpi ko berjanggot. bru syiok story2 sambil belai janggut ko. hehe. ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...