March 17, 2009

Halia Tak Suka Aku???

Semalam, aku rasa lapar sangat. Blok yang jual makanan pula tak buka. Yang ada kat rumah cuma maggi kari letup. Aku da muak makan maggi saja. So, aku decide nak buat sup maggi. Lepas sudah sediakan semua bahan, aku rasa macam nak letak halia.

*Adegan dengan halia bermula*

Aku buka plastik yang berisi halia. Aku potong sikit bahagian halia tu. Tetiba halia tuh jatuh bergolek sampai bawah meja.

Aku ambil balik. Basuh. Aku pergi dekat plastik sampah, aku kupas la kulit dia. Time kupasan terakhir tu, halia tu jatuh lagi dalam plastik tu. Nasib baik la dia jatuh atas plastik maggi yang aku baru letak tu.

Aku basuh halia tu. Aku ambil batu lesung dan letak kan halia kat dalam batu lesung tu. Baru aku tumbuk sekali, halia tu terpelanting keluar! Aii. Pelik pun ada juga. Nampak sangat halia tu tak suka aku.

Aku start menumis bawang. Aku masuk kan halia dalam periuk kesayangan aku tu, tiba-tiba halia tu terpelanting keluar!! Aku da gabra. Panic. Da la sorang-sorang saja kat rumah. Tapi aku rilex dan cool sebab part halia keluar dari periuk tu cuma tipu saja. ^-^

Siap masak aku makan dengan sambal kicap yang aku buat. Kenyang2!!

4 comments:

KhA!RuL said...

hehehe..
halia misteri..
taku3..

XP

durianjawa said...

halia x ske kaw?
klu halia tu x ske kaw,pe kata kaw gantikan halia tu dengan bnde yang ske kaw..
cm pejal?
hahah!

u know what i mean..hehe!*ketawa jahat*

durianjawa said...

halia x ske kaw?
klu halia tu x ske kaw,pe kata kaw gantikan halia tu dengan bnde yang ske kaw..
cm pejal?
hahah!

u know what i mean..hehe!*ketawa jahat*

Afeeqa said...

hehe.
mmg misteri sgt lorh khairul.
ngeeee~
lari sbelum halia tuh kejar!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...