October 19, 2009

Hati

lagi satu hari je lagi aku akan ke alam penuaan. semakin tua semakin cepat hatinya terasa. jenisnya aku nie marah dalam hati. lepas tu tak pasal-pasal diam memanjang. tu tandanya panas hati @ kecik hati. so, hari nie aku nak luahkan rasa ketidak puasan hati. dari hati ke hati. memang topik nie berkaitan hati. tapi hati ayam memang tak sedap. blueewk~

1st.

aku rasa benda nie bukan aku sorang je yang kena. ramai orang yang dah ada pengalaman macam nie. yes! aku kecik hati dengan kawan aku. sebabnya dah nama pun kawan kenapa nak down kawan. kalau musuh tu aku tak kesah. dorang nak cakap apa pun aku buat dono. tapi kenapa sebagai kawan langsung tak bagi kata semangat? dia tak tahu bertapa bersusah payahnya aku untuk naikkan voting untuk group kitorang. masa group kitorang jatuh rank 7, aku bangun dulu sebelum orang lain bangun, aku tidur pun lepas internet kolej nie limited. aku suruh kawan-kawan adik aku dalam MS, sekolah, awek and who ever they are yang aku langsung tak kenal suruh vote group kita. tak cukup dengan tu, aku sendiri yang pergi cari sehinggakan dalam satu hari tu aku boleh dapat 20-30 vote. walau pun sedikit dan tak setanding dengan group lain, at least aku cuba selagi aku mampu. aku tebalkan muka minta dorang email sana sini. explain dekat diorang itu ini semua bagai yang banyak membuang masa aku. tapi bila 1 hari, 1 HARI saja ok, opportunity tu datang dengan tiba. mungkin dah namanya rezeki, hari kejadian tu.........


email dia sendiri aku suruh dia buat. tu pun still dalam mood mengantuk. aku tau, time tu pagi lagi. sedap tidur. tapi tak salah kalau kau tunjukkan kesungguhan kau untuk menang.

ok. aku sambung balik kerja-kerja voting nie sambil kau tengah isi perut tengok aku sambung voting tu. lepas tu, "aku try verify email yang tadi aku vote. tak boleh." damn! aku bagitau la dia yang voting tu tak boleh pakai.

"itulah satu kelemahan kau"

yes lah! aku tengah down, then kena pula kata-kata penambah semangat macam tu, lagiiiiiiiii lah kan. aku tak marah tau. tapi aku kecewa sangat-sangat. macam nie ke yang di namakan 1 team? down rakan yang lain? mungkin dia fikir aku tak boleh terima kritikan. the problem is, its just a ONE DAY i do the mistake. i can accept their criticism if i do the mistake for many times and why dia tak toleh ke belakang dan imbas kembali apa yang aku pernah lakukan untuk naikkan vote group sendiri? i just wonder, how the others group can get so many votes. i think, it's because SPIRIT of TEAM. kalau dah 1 group 4 orang, masing-masing dapatkan vote masing-masing, mesti lah dapat banyak kan?

sebab hal nie aku diam dengan dia. aku tak nak cakap. sebab aku tak suka. mungkin tu satu kelemahan aku. kita tak cakap, orang takkan tahu. aku hanya meluahkan pada kawan yang aku rasa faham hati aku. sanggup mendengar luahan hati aku yang dorang tahu bila-bila masa je air mata aku akan tumpah. tapi hari nie baru aku ada keyakinan untuk meluahkan even dalam blog nie saja. at least aku try. lepas nie mungkin aku akan cakap lepas. orang tak suka, at least aku dah bagitau. kalau sekarang nie aku yang makan hati, tak salah lepas nie korang rasa apa yang aku rasa.


2nd

peti sejuk. aku malas nak cakap panjang hal nie. kalau dah nama barang kongsi, kenapa mesti tak consider barang orang lain? yes! sebagai student, frozen food tu sangat menyenangkan. sorang beli 1 2 tu cukup la. tinggalkan ruang untuk frozen food orang lain. nie kalau dah beli sampai 5 jenis, lepas tu besar-besar, cantik je frozen food aku tenggek sipi-sipi dekat dalam tu kan. dah lah nanti bila dah membeku, aku dengan saadah yang jadi minah tukang. dah, aku dah malas nak buat kerja-kerja bertukang lagi dan tak nak kemas ice box tu lagi. banyak sayur-sayur or anything yang busuk pun barang korang. hidung aku juga yang kena bau semua tu masa cuci kan. sekarang, AKU MALAS.

akhir sekali, jika ada yang terasa. aku minta maaf untuk hari nie. esok lusa aku luahkan lagi. korang fikir aku suka ke tak bercakap diam diri nie semua? setiap orang ada ego kan? so, fikirlah sendiri. disebabkan sayang korang lah aku luahkan hal nie. kalau tak, sampai graduate pun aku malas nak cot cet cot cet pasal hal macam nie.


* orang kata, jangan pandang ke belakang kalau nak berjaya. tapi kalau nak menilai orang, imbas lah kembali pengorbanan orang itu.

** orang filem pula kata, jangan pandang belakang, sebab ada Hantu. grrrrrrrrrr~ takut mak.

*** tq for my classmate yang supportive banget dalam contest nie.

3 comments:

durianjawa said...

hi wie.
lama x jenguk laman ko.
first,mcm biasa..aku mintak maaf kalo ade menyakitkan ati ko.pasal group ko..aku no komen la.sbb aku sendiri x taw sape ahli group ko.hehe.xpela..aku tetap sokong ko..mengapprove kan undian ko..heee..

pasal ice box..aku pon no komen..sbb aku dah lama x berbelanja.memang xde satu bnde pon hak aku dlm ice box tu..yg penting..aku x simpan sayur.hehe.

ok lah wie..aku sian tgok luahan ati ko..ko kalo ade ape2 nk tegur aku ke..or nk mintak org dgr luahan ko..aku ada.i cant promise u to solve ur probs..but i bet i can be the best listener for u.

yanalolu'xx said...

cian wie..

sowi, skrg sngat bz..

x ley tlg wie mintak email..

:(

lg2 internet weng2..

jgn marah yana ye kakak ipar syggg..

muahh..

Afeeqa said...

chort: hye chort! :)
its ok. aku dah luahkan means aku dah lupakan. yes! tq sesgt dgn pertolongan ko tuh.

haha! ko memang xmakan sayur pun.

its ok. selagi aku boleh tanggung prob aku nie, aku akan tanggung sndri or myb akan jmp ko klo aku perlukan, ye? :)
tq for reading.


yana: x apa adik ipar ku syg. kita masing2 mmg busy. heeee~
btw, wie ada lg 1 tips utk vote. klo nk tolong nnt bgtw taw. wie citer dlm class. hehe. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...