June 26, 2009

Mari mengamalkan surah ini

dalam dunia nie, pencuri pun dinobatkan sebagai salah satu pekerjaan. tapi kita sebagai orang yang mungkin rumahnya akan di masuki pencuri mesti rasa risau yang teramat. ini ada satu surah yang insyaALLAH boleh menghindarkan rumah kita dari dimasuki pencuri.

satu baris ayat dari surah Yassin yang kita mungkin kita tak tahu penggunaannya, akan aku rungkaikannya disini.

mood: ustazah sekejap.

1st
dimulakan dengan membaca surah Al-fatihah.

2nd
diikuti dengan surah Yassin. semasa ayat yang ke-9, kamu hendaklah mengulanginya sebanyak 7 kali dan dibacakan dihadapan botol yang berisi air. selepas cukup 7 kali, sambung bacaan Yassin itu.

3rd
air bacaan Yassin tadi tu hendaklah disemburkan di setiap 4 penjuru rumah. kalau ada tingkat atas pun buat sekali.

InsyaALLAH, dengan izinNYA, rumah kita akan dilindungi dari mereka yang mencari sumber pendapatan sebagai pencuri yang berjaya.

oh! ya. kalau agak keberatan untuk buat semua di atas, kamu juga boleh membaca ayat Qursi sebanyak 7 kali sebelum tidur. mudah kan? cuma rajin dan malas kita je menentukan segalanya. renung-renungkan, dan selamat beramal!


*ada jiran pernah buat benda tu semua dan akhirnya, semua deret rumah dia dah dimasuki pencuri kecuali rumah dia. baguskan?

**rumah aku dulu pon nyaris pencuri masuk sebab pencuri tu pandai dia pergi tinggalkan parang karat dia tu, lock pintu pon dah terbuka. tapi, dia tak dapat nak masuk sebab tong air besar ada belakang pintu. hihi.

3 comments:

Putri Ramlan said...

Alhamdulillah. Amin. Thanks for sharing, adik! :)

susudalambotol said...

tq adik! nanti kak hid try ye :)

Afeeqa said...

kak putri: aminn.. urwlcme kak. :)

kak hidd: no prob kak. torai jgn xtorai. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...