June 12, 2009

Room service.

Room service! Knock! Knock! Knock!

Eeeyuw! Siapa lah gerangan manusia yang amat ganas tidur atas katil nie? oh! dia tak ganas, cuma cadar tu yang kecik sikit, sebab tu dia mudah tercabut.


Wajib ada ye benda-benda di bawah katil. Kalau tidak ianya tidak sempurna. Kebiasaannya semua makanan yang sudah habis, sedang-sedang nak habis atau air yang dielakkan daripada tersepak.


Di sudut yang lain, snacks dari hamper yang kitorang menang quiz Marketing Intelligence amat la tak dihiraukan. Ater kitorang sibuk menyiapkan assignment Management Accounting. Kalau mama tawu mesti dia kecewa sebab penat-penat dia pack hamper tu, kitorang buka terus tolak ke tepi je semua snacks tu. Heeeee.


Bawah meja pula, serpihan-serpihan belon yang sudah meletup kelihatan belum bersapu. Pepsi Twist yang Wan beli masa birthday Linda baru habis malam tadi. Dalam cawan tu masih tinggal lagi sikit. Mungkin Pnut sayang nak habiskan sebab bf dia yang beli air tu kan. Hehe.


oh! Sahabat aku berdua nie memang suka sedekah makanan pada semut. Mereka amat bermurah hati untuk menyumbang makanan kepada si semut 'api'. Kalau semut biasa aku ok la lagi. Tapi belum sempat semut membuka selera dengan lolipop yang dapat dari hamper juga nie, aku dah angkut letak dalam ice-box.


Lagi satu sudut yang perlu di tinjau apabila ingin mengemas bilik. Jendela yang mengadap blok pelajar Nigel juga tempat istimewa untuk meletakkan sesuatu barang. Biasanya air tin, botol KungFu Panda kesayangan aku & cawan-cawan. Setakat nie belum try letak pinggan lagi. Heeee.


Waaaaaa! aku baru perasan yang dalam box cenderahati masa class party tu cuma tinggal gula-gula sebiji je. Bubblegum yang dalam kotak, harga cuma 10 sen (harga dulu la. sekarang tak tahu.) tu pun dah kena rembat. Dah lama tak makan plus jumpa bubblegum tu kat mana-mana kedai. So, niat hati baru nak try menikmati rasa bubblegum perisa anggur tu masih macam dulu lagi atau tak. Suspek utama dalam kes ini, Linda!!!!


Settle semuanya, dengan rakusnya pergi dapur isi air panas dalam maggi nie. Perisa Ayam Cendawan yang kadang-kadang terasa macam gigit halia. Upss! Kalau lepas nie aku terkentut-kentut harap maaf ya teddy bear. Memang kau lah sasaran panahan pelepasan angin yang berkualiti itu. Hehe. Kita kan duduk berdua je dalam bilik nie, makanya, apa-apa pun hanya kau je yang tahu. Heeeee.


* ini semua situasi bilik selepas siap satu assignment.

**nasib baik ibu jenis tak layan internet. kalau dia jumpa blog aku dan baca entri nie, mesti dia rasa cam gampang je sebab aku rajin kemas bilik hostel dari kemas bilik dekat JB. Anak jantan ibu selalu buat sepah, tuh yang malas tuh.

***psssst! tadi kitorang submit assignment dengan tak menyempat nak mandi. hihi. tapi lalat tak ada follow ok.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...