June 04, 2009

Welcome Home W380i

Hp sony ericsson ini sudah pulang ke pangkuan Tuannya semula!!! ;)


Aku sangat gembira, sangat teruja dan sangat-sangat yang lain. Sangat rindu hokeh dengan hp nie. Nie lah hp yang aku review dari internet lepas tu tunggu sampai la dia keluar dekat pasaran. Masa beli dekat The Gardens, kedai sony ericsson tu tak ada hp nie yang colour purple punya. Tapi aku tetap nak colour purple juga, so orang tu kena pergi mana tah ambil colour purple punya.

Tapi malangnya, baru empat bulan aku pakai, hp nie dah kena curi masa aku tengah tunggu train dekat Mid Valley. Nasib aku sungguh baik sebab masa member aku try call number aku, polis yang angkat. Polis dah tangkap pencuri tu. Hal nie berlaku 19 oktober 2008. Jangan marah kalau aku benci 19 oktober sebab aku sangat benci dengan tarikh tu. 19 oktober tak akan wujud lagi dalam kamus hidup aku.

Kes hp aku nie dah jadi kes polis. Sangat penat aku tunggu kes nie selesai. Banyak kredit aku habis semata-mata call balai polis tiap-tiap bulan sampai lah polis yang handle aku nie tukar tempat bertugas. Masa tu aku dah rasa give up. Aku terus stop untuk call balai polis lagi.

21 Mei 2009, jam 2.35 petang. Hp nokia aku vibrate. Ada miscall dan mesej. Tengok miscall number tu, tak kenal. Aku buka mesej pula.

Nur afeeqa bt ramlee. Call smula. Mgenai h.phone sony ericson. Tq

Waaaaaaaaaaaaaah! Time tu memang aku tak tahu nak cakap macam mana. On the spot aku terus call polis tu balik. Alhamdulillah, sekarang hp tu dah berada di depan mata aku setiap masa. Paling bersyukur sebab hp tu still boleh diguna lagi. Orang kata kalau benda dah jadi bahan bukti polis memang dorang tak jaga elok-elok dan mungkin akan rosak. Tapi hp aku calar pun tak. Thankz ya Inspektor Zul sebab dah tunaikan janji supaya jaga hp saya elok-elok.

Dalam kes nie, Bob yang banyak membantu aku. Dia yang selalu ulang alik pergi balai semata-mata untuk follow up kes hp aku nie. Kalau dia tak sempat, dia akan suruh member dia yang pergi check kes aku nie. Bob juga yang ambilkan hp aku dekat Balai Polis Traves. Lepas tu baru lah hp tu sampai ke tangan aku masa aku datang KLCC tuari. TQ so much Bob. Jasa mu ku kenang sampai bila-bila.




*masa pergi KLCC, Sis Anne ada bagi barang. Ole-ole dari S'pore. Thankz ya Sis!

4 comments:

yanalolu'xx said...

haha..
camne fon yg telah ley dijumpai semula?

dasat2..

slalunye peluang amat nipis untuk mndapatkan semula enfon yg telah hilangg..

pape pun..
congrates kak ipar..

huhuhu..

Afeeqa said...

huhu. pjg citernyer adk ipar ku.

yup! btol tuh. tp myb ak benaseb baik sbb kebetulan polis mmg ada kat kwsn train tuh. actually pencuri tuh mmg wanted. so bile polis nmpk dye mmg troz tgkp dye.

thankz dear! :)

Putri Ramlan said...

omaigod! sis teruja gila baca entri ni.. bukan apa. sis punya perspektif pd polis m'sia lain sket lah. bagus! :D

Afeeqa said...

hoho. same la kite sis.
time dah stengah taun xde berita psl hp tuh, tros rs mmg dorg wt keje lmbt.

but ble dh dpt n brg tuh leh pki smule, perspektif sudh berubah. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...