July 15, 2009

Aku tak perlu lari.

kalau kita stay hostel, mesti ada orang lain yang satu rumah dengan kita. lain la kalau kita anak orang kaya, terus sewa satu rumah untuk sorang punya duduk. orang yang kita tinggal sama-sama tu pula, kita tak pernah kenal pon mereka. tapi bila dah kenal, boleh saja jadi rapat. bila dah duduk serumah, mestilah ada barang yang dikongsi. jangan lokek, nanti ALLAH tarik balik rezeki kita tu. tapi kalau barang yang di pinjam tak di jaga dengan betul, harus lokek ye. tapi lama-lama bagi je pakai semula. itu tak kesah.

dah 2 tahun lebih aku stay hostel ini. budak-budak ok. best! tapi ada yang tak bestnya juga. ada yang buta mata hati bila mana tak boleh melihat susun atur sekeliling rumah. hello girl! kalau nak buat sepah, sila keluar, ok? tapi hati amarah aku nie masih boleh di control. barang kepunyaan kau aku susun molek-molek. ikutkan hati mahu saja campak keluar. jahat? memang! perlu ke aku buat baik pada orang yang buat jahat?

"junior should respect their senior first!"

acap kali aku dengar ayat yang sama yang di ulang-ulang bila mana dia marah dan bengang dengan budak rumah aku. naik muak dan jelek! tapi sekarang nie, kenapa kau buat macam aku saja yang bersalah? sebab mungkin kau dah tahu aku dah dengar dari dua-dua belah pihak. bila aku tahu hal sebenar, aku dah tak rapat dengan kau macam dulu. kau tak tegur aku. mesti kau nak tunggu aku tegur kau dulu kan? sebab aku junior. gitu? sorry old lady. aku TUAN RUMAH. kalau tak puas hati, sila keluar. boleh gitu?

bagi aku, kau ada ke tak ada, sama saja. setiap sudut rumah aku rasakan yang kau ini tak ada. aku tak kesah kalau kita tak pernah kenal, tak bertegur sapa. bagi aku, kau TAK PENTING dalam hidup aku. kedatangan kau tak di jemput, sebab kau tetamu yang tak pernah aku kenal. tapi bila dah sebulan, aku terima dengan hati terbuka. baru masuk 2 bulan, kau dah tunjuk belang zebra kau. hati aku yang sekarang ini memang berbeza dari yang dulu. sekali kau buat shit, banyak shit aku bagi dekat kau. orang tua macam kau tak perlu di beri hormat sebab kau asyik beranggapan bahawa yang muda saja perlu hormat yang tua. rela jadi tugu negara dari bagi tabik hormat dekat kau.

aku tak perlu lari untuk semua ini. ini lumrah kehidupan di hostel. kau yang patutnya angkat kaki dari rumah aku kot. mungkin kau tak rasa malu dengan aku, sebab tu kau stay. haha! satay!

5 comments:

KhA!RuL said...

btol2 x pueh hati ni..
hehehe..

XD

n i s a said...

hihihi dah mula ada perang rumah ni, dah boleh join group dah ni.


**wtf junior should respect senior, macam tua sangat je nak direspect. lain lah dia sama2 respect kita tu tapelah.

Afeeqa said...

khairul: hamboi. siap boleh rasa sekali ea? haha!

nysa: taw xpe. tp nie kire perang senyap. haha! jom kita tubuhkn club perang rumah. :P

*taw xpe. kite yg muda nie taw la mcm mane nk respect yg tua kan?

yanalolu'xx said...

dirumah aku...

aku lah senior sbb aku tuan rumah..
walaupun aku paling muda...

hahaha...

but we all respect each other.. kot?

:P

Afeeqa said...

haha. bagus la kalau mcm tu.
hidup biar sedap! hahaha! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...