August 13, 2009

Bunga Kubur.


nenek chort cakap, nie bunga kenanga. lawa! ada colour purple sikit-sikit. so, bunga nie aku rembat sebelum diorang carik-carik untuk ditabur atas kubur arwah pakcik chort nanti. aku letak bunga nie dekat dalam kereta naim.

sampai kolej malam.

" naim, sebab kau tak dapat ikut, aku bawakan kau bunga dari kubur "

muka naim terus berubah. dia takut sebab dekat hostel dia duduk sorang-sorang. terus dia ambil bunga tu then bagi aku balik. tapi aku pass dekat chort suruh letak dalam kereta dia juga.

pesanan penaja untuk naim,
bunga tu belum sempat bawa pergi kubur sebab aku dah rembat dulu. jangan takut ya! :)


* walau pun aku tak kenal arwah pakcik chort, tapi aku sedih masa arwah di letakkan di dalam keranda untuk di bawa ke masjid & saat sekujur tubuh yang kaku berada di dalam tanah. saat itu-lah memberikan makna pada ayat, "kubur masing-masing".
** takziah pada Ustaz Asri. insyaAllah ustaz akan tergolong di kalangan hamba-hambaNya yang soleh. aminnn. semakin ramai yang meninggalkan dunia nie. :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...