August 31, 2009

Lucky i'm in love with my best friend.

lucky ke? kebarangkalian, ya. kemungkinan besar? tidak!

sebagai kawan, aku hanya boleh mendengar dan memberi pendapat. mungkin baru 2 kes yang masuk court cinta aku. tapi tu-lah. pengakhiran kedua-dua kes nie tak happy. yang satu, dah confirm clash tapi masih berkawan baik. yang lagi satu, kisahnya tergantung, masih kawan atau masih ada hubungan percintaan tu pun aku tak tahu.

yang kes tergantung nie, 2 2 kawan aku. dah 11 tahun kitorang kenal. walaupun jauh tempat menimba ilmu, tapi bila ada cuti yang sama mesti jumpa walaupun sehari saja. mungkin disebabkan mereka berdua budak 'u' dan aku cuma 'kolej', cuti aku dengan diorang tak sama. dan semestinya masa yang ada lebih kepada berdua, bukan bertiga. aku pasti dari situ diorang start ada feeling.

cinta diorang nie susah. bercinta dengan kawan baik dan pada masa yang sama, cinta diorang ialah cinta 3 segi. perempuan mana yang sanggup di dua kan, kan? walaupun kawan lelaki aku nie sayang sangat-sangat dengan kawan perempuan aku nie, dia tak boleh tamak sampaikan nak pasang dua. mungkin dia dah tak cinta kan awek lama, tapi clash dulu baru lah declare yang baru.

entah la.

bagi aku, bercinta dengan kawan baik tak akan ada sesuatu yang baru. aliran hidup kita akan sama dan takat tu saja sebab kita dah tahu apa yang dia suka dan tak. tak adventure. kebaikannya cuma kita dah tahu hati budi dia yang sebenar. itu saja.

2 comments:

n i s a said...

tapi kalau bercinta dengan orang yang kita tak pernah kenal, kita mungkin tak boleh terima dengan apa yang pasangan kita suka/tidak suka. dengan kawan baik, dia mmg sah2 dah kenal diri kita so its an advantage lah :P

Afeeqa said...

yup. itu lah yg wie mksd kan 'kebaikannya cuma kita dah tahu hati budi dia yang sebenar".
dan sebab tu lah wie kata kenal org baru tu 'adventure'. sbb kita akan cuba menyelami hati org baru. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...