August 09, 2009

Jelek

hidup nie susah. banyak dugaan. dan sekarang nie, lagi banyak benda yang membuatkan aku senang untuk berasa jelek dalam segala hal. tapi semua perasaan jelek itu hanya untuk seketika. mungkin aku akan memaki hamun di dalam hati. keesokan hari aku akan kembali normal. sebab aku rasa, hari-hari benda yang lain akan berlaku.

ada juga benda yang sama berulang dan tiada perubahan. contohnya, si tua yang mengidap penyakit amnesia yang membiarkan saja sagu kering atas fridge. sebab dia ada penyakit amnesia, makanya dia lupa yang sagu tu dia punya.

apa yang aku nak sekarang ini ialah putaran waktu yang cepat. aku mahu bulan 7 tahun depan hadir dengan lebih pantas. aku dah mula bosan dengan semuanya.

aku penat dengan rutin harian aku sekarang ini. aku mahu berehat untuk seketika.
aku jelek dengan kawan yang memalukan kawan. aku mahu berseorangan.
aku baran dengan lecture yang cakap tak serupa bikin. aku mahu dengar kata ibu saja.
aku muak dengan makanan yang ada. aku mahu rasa air tangan ibu selalu.
aku pening dengan kitaran udara di sini. aku mahu hirup udara kampung halaman.

aku cuba untuk menceriakan hari-hari aku. mungkin kegembiraan luaran dapat dilihat. jauh di sudut hati.....cuma aku saja yang tahu.

argggggghhhhh!
hidup biar sedap! fighting!


8 comments:

Qdq Qrpq said...

Hidup memang susah untuk dirancang. Apa yang terjadi kadang-kadang tak seperti yang diharapkan.

Afeeqa said...

betul tu. apa2 pun kita sebagai ummatNya tetap kena jalani hidup yg penuh liku nie selagi nyawa dikandung badan.

Precious said...

GAmbar tuu ... ko buli budak tu ker? Hiks!!

Afeeqa said...

haha! x la kak. ms tuh dye tgh batuk2 tp sy kaut leher dye soh amek pix jugak. :P

durianjawa said...

beb..
haha.mcm nk ktawa.tp x jadi.entri ni entri luahan.
aku ase, dia berharap agar sagu tu jadi pokok sagu la..
aku ase la..
aku br tau tu sagu, aku mule2 dah baejt tu telor cicak dah pecah2 tau..haha..
sabo la wie..kalo kaw bosan, meh la dtg bilik aku..aku x kisah diganggu..aku je yg tkut nk ganggu ko..hehe..
jgn bosan2..jgn ckp pasal air tgn ibu, sedih o0o..:(

Afeeqa said...

haha! klo ko xleh tahan, ko ketawa je. wakakaka! :))

taw xpe an. ak rs dh berjeman dh sagu tuh kat situ. ak rs dye nk tgk sagu tuh jadi ape klo dibiarkan lame2. ihii.

yeah! sgt sedih bile ckp psl masakan air tgn ibu kan. huhu. -.-

oke! akan ku slalu kaco dirimu utk menonton video2 korea tu. hehe. :D

yanalolu'xx said...

aku x sbr nk abes blaja..

nk kawen ni...
siyes sumpah x sbr nak kawen..
walaupun xde calon..

:((

Afeeqa said...

ayat cam nk aku carikn calon je. hahaha! sabo ye yana. kasi aku kawen dlu bru boleh ko kawen. klo x nnt langkah bendul maa. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...