November 26, 2009

Bergaya di Hari Raya Aidiladha

first of all, kami daripada team Cloud Girls ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha to all muslim's all over the world.

tidak semua negeri di Malaysia menyambut Aidiladha dengan meriah. walaupun rayanya hanya sehari, lembu, kambing, unta tetap di korbankan juga. :)

bagi negeri Pahang, Kelantan, Terengganu, Kedah, Perlis & kebanyakkannya di bahagian utara, mereka menyambut Aidiladha lebih meriah dari menyambut Aidilfitri. masa Aidiladha nie juga mereka akan berkunjung dari 1 rumah ke 1 rumah.

jadi, orang-orang utara boleh la mencuba fesyen-fesyen tudung seperti di bawah. bukan setakat orang utara, orang timur barat selatan pon boleh cuba. :)






click gambar di atas dan click Ctrl + untuk memperbesarkan lagi imej gambar di atas.

haaaaa. kalau pakai tudung tu, rambut perlu di uruskan dengan betul dulu ya. dalaman perlu dicantikkan dulu, baru lah luaran pun tampil cantik sama. untuk pilihan yang terbaik, gunakan lah SUNSILK Conditioner Leave-On.

TIPS
  • tudung berbunga perlu disesuaikan dengan jubah tidak bercorak. begitu juga sebaliknya.
  • warna tudung & jubah perlu senada. namun, warna tudung perlu lebih cerah berbanding jubah.
  • jubah & jubah seluar lebih sesuai dipakai dengan tudung kain fabrik licin seperti mortada, sifon dan creepe. Namun, tudung kain kapas seperti tudung bawal juga boleh disesuaikan.
selamat mencuba & semoga lebih bergaya di pagi raya.

Reference: Dara.com, www.fesyenmuslim.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...