November 20, 2009

Chef Telur Sambal

budak-budak sekarang tengah mood nak cuti sekolah. walaupun sekolah belum cuti, diorang buat cuti sendiri dulu. && ibu diorang pula memang rajin ikut ayahnya ke sana ke mari. kalau ibu dah keluar, aku lah yang kena masak.

yang ada dekat rumah 4 orang. telur ada 6 biji. nak kasi adil, 2 biji telur aku bahagi 2. bijak! bijak! lol. haha!

telur sambal?! apa barangggggggg......... bersyukur lah kamu ye anak-anak, kerana di luar sana ada ramai lagi budak-budak yang kebuluran.

sebab korang kanak-kanak, I campur tomato puree supaya tak pedas. tomato puree nie balance masak spaghetti tuari.

untuk kesihatang mata korang yang berpanjangan, akak korang nie letak la carrot. tapi hampeh, langsung korang tak makan kan. mata rosak macam aku nanti baru taw. dah tak dapat tengok perempuan cantik dengan jelas.

dah siap! sonang ajo. makan pulak dengan balance sambal tempoyak. sedap-sedap! aku lah chef telur sambal! ngehehe.

ok girls. nie 1 tip nak bagitau untuk mengelakkan rambut anda berbau minyak semasa masuk dapur.

1st, jangan lupa buka tingkap dapur & kitchen hood korang.

2nd, apply la SUNSILK Conditioner Leave-On sebelum masak. so, nanti kalau lepas masak, kalau adik korang nak cium-cium rambut korang, tak ada la bau asap or minyak masak. kalau aku perlu ye buat macam nie sebab adik aku nie jenis suka cium-cium. lepas tu nanti dia puji aku wangi. tu yang best tu. ihi.

4 comments:

Umi Rose said...

favourite akak ni...tapi akak kasik goreng telur tu sampai semua disalut dek kuning2 goreng tu...sedappppp

Afeeqa said...

haaaa. memang nak buat macam tu la kak rose. tapi xjadi pulak. maybe sebab minyak sikit sangat kot. hehe. :D

durianjawa said...

lalala..
aku xske sambal telor.
sebab dia pedas.
dan warna merah
gerun i,nyah


anyway,sunsilk is the best :)

Afeeqa said...

aku suka telur sambal sebab aku suka makanan pedas2. hehe.

yup! sunsilk always the best ! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...