May 16, 2009

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru untuk semua guru-guru seluruh Malaysia. Bakal guru boleh pun boleh juga ambil ucapan nie. Member aku yang bakal jadi cikgu ialah Wan Nadiah & bf dan Fauzan (member Wan).


Guru yang banyak dengan aku ialah:-

Cikgu Sinar Suria (SKTDJ) - Aku ingat dekat dia sebab dia coach netball. Masa latihan dia pijak kaki aku supaya tak gerak.

Cikgu Kamisah (SMKTDJ) - Cikgu nie sanggup berkorban masa, mengajar aku yang lembab dalam sains. Aku jarang masuk class dia sebab selalu pergi latihan netball.

Cikgu Suraya (SMKTDJ) - Cikgu PPI yang sangat best. Aku agak manja dengan dia dan pernah masa latihan kawad kaki aku terrrrpanggil dia 'ibu'. Malu giloz! Semua budak-budak kawad kaki gelakkan aku.

Cikgu Rosli (SMKTDJ) - Guru disiplin yang sangat best. Dia dengan aku sporting je. Aku hormat dia. Perkara yang dia tak percaya kat aku bila aku cakap aku tak ada couple. Ngeee~

Cikgu Zaleha (SMTTP) - Cikgu Kimia dan penasihat group netball. Aku tak teror sangat bab kimia nie. Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Bab hari nie yang aku belajar, aku boleh ingat satu minggu je. Minggu depan jangan tanya soalan yang sama. Hehe. Sekurang-kurangnya aku dah menggembirakan cikgu Zaleha sampai mengalirkan air mata bila aku dengan budak-budak junior menang tempat ke-3 untuk pertandingan netball. Walaupun tempat ke-3, tapi itu kemenangan kali pertama sejak berkurun SMTTP hantar wakil team netball.

Cikgu Zambandi (SMTTP) - Guru kelas + guru disiplin. Aku suka cara dia ajar subjek LK. Sangat senang menusuk ke kalbu ku. Hihi.

Sir Pillay (Lecture CIELP) - Lecture nie bahasa pedas giloz! Kau bagi essay suruh dia baca. Jawapan dia, RUBBISH! USELESS! Tapi aku tak pernah lar kena sound sampai macam tu sekali. Sekarang dia tak ada ajar aku lagi, tapi bila jumpa dia mesti aku tegur lepas tu borak-borak kejap. oh! Walaupun kata-katanya amat kasar, tapi dia baik hati. Dia bagi aku coin seringgit untuk beli air tin. Hehe. Nanti I belanja you breakfast ea sir.

Untuk semua guru dan lecture yang pernah mengajar dan memberi bimbingan kepada aku, terima kasih daun keladi. Kalau aku jadi lecture atau cikgu akan ku didik anak-anak kalian pula. InsyaALLAH. Tak lupa juga pada cikgu-cikgu di PLKN Kem Lagenda, Jasin Melaka.



'BERKHIDMAT UNTUK NEGARA'


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...