November 25, 2009

Tampil berkeyakinan walaupun bertudung

Kadang kala, wanita bertudung selalu mengambil remeh hal penjagaan rambut. Mungkin tudung boleh menyembunyikan masalah rambut yang kita hadapi tetapi secara luaran, kita boleh melihat sama ada wanita itu dalam keadaan yang selesa atau pun tidak.



Sebagai pelajar kolej, jika anda rasa hendak mencuci rambut sebelum pergi ke kelas, make sure anda timing waktu sesuai. Kalau kelas pukul 8am, mandi seawal 6.30am sebab bagi yang bertudung, anda perlu mempunyai masa yang banyak untuk mengeringkan rambut. Mungkin anda boleh mengeringkannya menggunakan hair dryer tapi kesan dari hair dryer itu akan menyebabkan rambut anda kering dan bercabang di hujungnya bila anda kerap menggunakannya. walau bagaimana pun, ianya tidak bermaksud yang anda lansung tidak boleh menggunakan hair dryer.



rekahan pada hujung rambut yang bercabang


Sebab itulah, kebanyakkan mereka yang bertudung, bila dah tak cukup masa untuk bersiap ke kelas, mereka tak keringkan betul-betul rambut dan terus pakai tudung pergi ke kelas. Rambut anda yang basah itu tadi akan terperap dan boleh menyebabkan masalah kulit kepala dan berminyak. Bila di dalam kelas pula, anda tidak akan mempunyai keyakinan diri yang tinggi dengan keadaan rambut anda itu.



Entri yang lalu, my friend mengadu mengenai masalah rambutnya yang cepat berminyak dan apabila cuci selalu, rambutnya menjadi sangat lembut dan susah untuk memakai tudung. Untuk masalah my friend nie, rambut yang lembut itu bukan-lah masalah besar kerana rambut yang lembut merupakan idaman setiap wanita. Untuk mengatasi masalah rambut lembut ketika memakai tudung, my friend cuma perlu memakai scarf yang bersesuaian dan memakai klip rambut jika perlu.


Bagi masalah rambut berminyak pula, SUNSILK Clean & Fresh penyelesai masalah bagi kawan saya yang bertudung ini. Mengandungi Lime Nutrient yang istimewa serta haruman yang memukau, SUNSILK Clean & Fresh memberikan kesegaran yang berpanjangan bagi wanita bertudung. Jadi, tiada masalah bagi mereka yang bertudung untuk membersihkan rambut bila-bila masa & sentiasa berketerampilan dengan gaya tudung yang terkini.



Discover SUNSILK


Clean & Fresh

Lasting freshness for the hair and scalp


Hair Problem: Oily hair that causes scalp irritation and requires hair to be washed often.


Key Ingredients: Lime nutrient energizers.


How it works: Clean & Fresh with lime nutrient energizers help to remove the build-up of excess oil in just one wash. It thoroughly cleanses, refreshes and nourishes the hair and scalp.


Results: Invigorates the hair and scalp for long-lasting freshness. Itchiness will soon be a thing of the past.




so, happy wearing hijab ya girls!!!



Reference: SUNSILK 1 min to great hari, GLAM GUIDE

picture from : cgi.ebay.com.my, yunnamhaircare.com.


1 comment:

Anonymous said...

Hey i am suuper boy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...