June 21, 2010

mimpi itu petunjuk ke?

"hye wie. tak kan la kau merajuk dengan aku lagi. jom la jumpa."

aku terpinga-pinga. eh! si B. dah lain dia sekarang. tudung pun dah hilang. badan maintain sama. ada apa pula nak jumpa. tak apa lah. semua ex-classmates pun pergi kan. seperti hari yang di janji kan, aku pergi reunion yang member-member aku buat. 

sesampai di sana, eh! budak kolej aku pun ada juga? tak apa lah. mungkin diorang ni berkawan juga. borak punya borak. si B tanya aku, "tak kan lah kau tu tak ada pakwe wie. tak percaya aku." lepas je habis soalan tu, si B langsung tak pandang muka aku. muka dia seperti mengejek. dia berpaling menghadap kawan-kawan yang lain. si B ada awek. eh! aku confuse. si B ni perempuan. tapi aku masih lagi confuse, kenapa dia macam tak suka aku. kenapa aku tak ada pakwe tu jadi masalah bagi dia? 

tiba-tiba, mata aku rasa sakit. macam ada sesuatu yang timbul dekat kelopak mata aku ni. seakan tembel. ish! kenapa tiba-tiba ada tembel ni. time aku dekat luar pula tu. lepas tu, si B terus hilang dengan awek dia. aku ni still kebingungan lagi.

******

hari ni last paper exam aku, insyaAllah. doakan aku boleh jawab dengan tenang dan boleh memutarkan ayat dengan jayanya. tiba-tiba aku terfikir, malam tadi aku mimpi apa ek. owhhh. mimpi pasal si B. dia gitu gini. ok.

eh! tapi kenapa aku mimpikan dia? tiba-tiba je. sedangkan aku tak pernah terfikirkan langsung pasal dia. dan aku tak pernah cari dia di mana-mana social networking. adakah ini petunjuk? dia ke perempuan yang makcik aku maksud kan? ya Allah. tak mungkin. walaupun aku tau yang dia lebih lama kenal aku dari budak-budak sekolah teknik yang lain sebab kami mula kenal sejak sekolah rendah lagi. arghhhhh.

Ya Allah, kau lindungilah aku ya Allah.

2 comments:

cik xxx said...

Apa jadi ngan Si B tu?

Afeeqa said...

ermm. sekarang nie dah lost contact dgn si B la awk. xtau ape citer dia tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...