June 16, 2010

popo di stesen bus Larkin


aku memang tak minat sangat pergi stesen bus Larkin ni. mereka-mereka yang jual tiket ni suka datang dekat-dekat, cakap macam nak berlaga pipi. tsk. aku tau nak pergi kaunter mana untuk beli tiket aku la. tsk.

kena tunggu bus sejam. boring. panas. McD penuh. nasib baik ada Diari Mat Despatch. tengah aku membaca sambil tersengih-sengih, datang seorang popo yang mungking sebaya nenek aku duduk sebelah aku. mata aku masih pada DMP. 

tiba-tiba, popo bersuara, "bla bla bla bla". 
aku tak faham. aku pandang popo sambil tersenyum, "aunty, saya orang Melayu".
popo pun terus tukar bahasa, "mana bus pergi Pekan Nenas aa? saya mau pigi Pekan Nenas. bus 69"
mata melilau-melilau, dan terlihat bus ke Pontian bernombor 96 "itu bus Pontian. rasanya bus tu pergi Pekan Nenas kot aunty"
sambil menyentuh aku, "pigi tanya r"
aku dah sedia nak bangun untuk pergi tanya.
aunty tahan, "tak pa. tak pa. saya pigi tanya"
"haaa. ok aunty ok"

aku hanya melihat aunty pergi. sampai lah dia dapat tempat duduk di dalam bus tu, baru aku angkat punggung dari kerusi kayu pergi mencari air. sakit tekak.

not bad juga ada dekat stesen bus ni. boleh buat pahala dengan tolong mereka mencari bus. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...