June 05, 2010

peringatan untuk i. new students, take a note please.


semalam, i dapat tau dah satu rahsia. tak sangka betul la kan orang sekarang ni. susah nak di duga. suka sangat nak menipu. nak tipu tak agak. sampai kantoi dengan orang yang di tipu tu.

bila kita berkongsi ilmu, ilmu itu akan berkembang dan tak akan pudar atau pupus di telan zaman. tapi, situasi ini berbeza bila kita berada di alam universiti atau kolej ya. pelajar-pelajar akan berlumba untuk menjadi yang terbaik. angka 4.00 sudah tentu menjadi kegilaan.

bila masa assignment, semua kena berjaga-jaga. pandai-pandai lah cari kawan yang boleh menolong dan bagi info yang betul. kalau masa assignment korang on YM, BUZZ!!! BUZZ!!! BUZZ!!! bunyi itu saja lah yang korang akan dengar. lepas tu korang akan di tanya dengan soalan assignment untuk setiap task bertubi-tubi. kau jawab dengan jujur. kau tak buat lagi task tu, tapi kau pergi juga belek buku, note-note semata untuk tolong kawan kau ni. kelebihannya pada kau juga, sebab nanti kau akan dapat info tu sekali.

ok. bila time kau pula yang nak bertanya pada kawan kau dekat YM, kau kena BUZZ!!! orang yang betul-betul boleh membantu kau. sebab nanti kau tak membuang masa tunggu dia balas BUZZ!!! kau tu balik. dapat yang jenis suka tolong menolong ni, semua yang dia tau dia akan beritahu dekat kau. beruntung gila la time tu.

nanti kau akan dapat juga kawan yang bila di tanya pasal assignment, dia akan jawab, "aku tak tau la. aku belum buat lagi ni haa". ok. masa ni kau kena berjaga-jaga. bila kali ke-dua ke-tiga ke-empat kau tanya, dia jawab yang sama. yes! kau dah dapat orang yang mempunyai ciri-ciri seperti budak kelas aku. haha!

mungkin ada yang tak paham dengan entri kali ni. sebab i tak boleh nak tulis dengan detail. budak-budak kelas i baca blog i. *perasantansekejap. i rasa sorang je budak kelas yang buat i macam ni. yang lain semuanya ok. tiptop! mantop! nak tau lebih detail, tweet i.

hello kawan tipu i. tahniah lah sebab dah dapat distinction. :)

6 comments:

n i s a said...

eh macam dah biasa je situation mcm ni (:

tp wiwie slalu tolong nisa, thanks for that.

yanalolu'xx said...

wiwie, sape wie...
nk tau jugak..
huhu tp nape wie xtanye yana jek?
emm err... tp maybe wie akan dapat jawapan yg same kot..
hik3..
sbb yana lom start nk wat Business strategy punye esaimen..
hehe..

Afeeqa said...

nisa- benda nie memamng selalu ada time assignment kan? :)

my pleasure. nisa pun selalu tolong wie. siap share hasil kerja lagi. tq so much ya!

yana- oh! org nya adalah rahsia ok. haah kan. nnt wie tny yana k. :)
its ok. ktorg pun belum start buat BS lg. btw, hal nie bkn psl asgmnt BS la yana. hehe. ;)

Syukie said...

kenapa x faham ye...hehhe~

Cik Siti Hajar said...

hahahaha...
wie..i think i can guess who's that the pokemon??

lagi 1 kan wie..
ntah r..
aku men hentam je jwp..

tp x gtaw pon jwpn die..

Afeeqa said...

syukie- haah naim. nak kan kepastian. :D

hajar- hah? tau ke? sape?
xpe hajar. aku pon same jugak. chill la. last assignment je nie pon. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...